Klantcase

Accountmanagers Grozette werken makkelijker met de Archie app 

Bij kaasproducent Grozette draait alles om efficiënt samenwerken – van het eerste klantcontact tot het sluiten van het contract. Dankzij Archie CRM hebben accountmanagers altijd en overal inzicht in lopende projecten én gaat geen enkele actie verloren. Met name de mobiele app is een uitkomst: snel informatie opzoeken, direct taken opvolgen en eenvoudig klantcontact registreren. “Archie past bij ons als een handschoen,” zegt salesmanager Jelle Poppe.

Grozette pand klantcase Archie CRM

De voordelen van werken met Archie

Altijd toegang tot CRM via Mobiele app

Inzicht in status van projecten

Makkelijke interne communicatie

Over Grozette

Grozette produceert sinds 1963 een assortiment vers geraspte en lang houdbare luchtgedroogde kaas. 5% van de omzet wordt behaald in het supermarktkanaal en foodservice; 95% in de voedingsindustrie. Denk bijvoorbeeld aan bakkerijen of fabrikanten van snacks, kant-en-klare maaltijden of maaltijdsalades. Het bedrijf is actief in circa 30 landen in Azië, het Midden-Oosten en Europa.  

Food

Industrie

150 FTE

Bedrijfsgrootte

Woerden

Locatie

Projectmanagement, relatiemanagement

Use cases

Archie CRM

Product

Alle productontwikkelingsstappen volgen in Archie 

Veel consumenten kennen Grozette van de geraspte kaas in zakjes of luchtgedroogde kaas in busjes, maar deze consumentenmarkt maakt maar een heel klein gedeelte uit van de business van de kaasproducent uit Woerden, vertelt Jelle Poppe, salesmanager bij Grozette. “Onze belangrijkste markt is de industrie. Onze zes accountmanagers zijn veel op reis. Ze bezoeken voornamelijk foodfabrikanten die een nieuw product op de markt willen brengen.” Het volledige projectmanagement doet Grozette in Archie. 

In eerste instantie praten de accountmanagers met de afdeling productontwikkeling. Op basis van dat eerste productidee zetten de salesassistenten in gang dat er monsters worden gemaakt en verstuurd, waarmee de klant in zijn eigen keuken gaat testen. Als een monster is goedgekeurd, wordt de vertaalslag gemaakt van keuken naar fabriek. Vanaf dan zijn niet alleen de productontwikkelaars betrokken, maar ook mensen uit de operatie.

De laatste fase tot slot is het maken van detailafspraken en het sluiten van het contract. Dan zit de inkoopafdeling aan tafel, soms aangevuld met iemand van juridische zaken. Jelle: “Zo’n heel project managen we in Archie; van de afstemming tussen onze accountmanagers met de salesassistenten tot en met de opvolging van allerlei activiteiten.” 

Archie als actielijst 

“Het grote voordeel van werken met Archie is dat iedereen altijd op de hoogte is van de status van een project”, zegt Jelle. “Bovendien fungeert het CRM-systeem als actielijst.

Als een salesassistent registreert dat de monsters zijn verstuurd, krijgt de accountmanager een paar dagen later het signaal dat hij de klant moet bellen of alles in goede orde is ontvangen en of ze al begonnen zijn met testen. Daardoor kunnen we heel proactief te werk gaan en valt er bovendien nooit meer een taak tussen wal en schip.” 

Grozette fabriek aan de lijn

Jelle Poppe - Salesmanager bij Grozette

“De mobiele app bespaart ons veel tijd” 

Grozette Jelle Poppe

Mobiele app 

Grozette maakte enige tijd geleden de overstap van on prem software naar de cloud. Een enorme verbetering, zegt Jelle. “Het allergrootste voordeel vind ik de mobiele app. Waar je voorheen altijd eerst je laptop moest opstarten, kun je nu alles terugvinden in je telefoon. Als ik bij een klant zit en er ontstaat een vraag of discussie over iets, dan zoek ik de juiste informatie er zo even bij. En als een accountmanager op het vliegveld nog snel even iets wil opzoeken, heeft hij of zij die informatie zo bij de hand.” 

Zelf werkt hij nu veel vaker en makkelijker vanuit de auto. “Vroeger moest ik eerst papieren lijsten uitdraaien en het nummer van een klant intoetsen, nu kan ik vanuit mijn actielijst de klant bellen. De app registreert dat er een telefoongesprek is geweest en vraagt of je daar nog informatie over wilt vastleggen.” Het invoeren van die informatie kan desgewenst via spraak. “Kortom”, zegt Jelle, “de app bespaart ons gewoon veel tijd.” 

Makkelijk zoeken 

Hij roemt ook de eenvoudige zoekmogelijkheden in Archie. Niet alleen SmartSearch om in de mobiele app heel snel de juiste contactgegevens te vinden en DeepSearch om alle data en attachments te doorzoeken, maar ook de eenvoudige selectiemogelijkheden voor het versturen van een marketingmailing. “Als ik een mailing uit wil doen naar alle saladefabrikanten in een bepaald land, heb ik met een druk op de knop mijn mailinglijst”, zegt Jelle. 

Archie past als een handschoen 

Het is dan ook niet vreemd dat Grozette na 20 jaar nog altijd een trouwe klant is. “Archie past gewoon bij ons: de software doet precies dat wat we nodig hebben. Ook het bedrijf zelf is een goede match. Doordat er weinig verloop is, kennen de medewerkers ons bedrijf. Daardoor kunnen ze direct antwoord geven als we bellen met een vraag. Er is gewoon een hoge betrokkenheid en dat is fijn.” 

Vraag nu jouw gratis demo aan!

Ben jij benieuwd hoe Archie eruit ziet als het is ingericht voor jouw bedrijf? Wil jij weten wat er zo uniek is aan de meest gebruiksvriendelijke CRM voor het MKB? Schrijf je dan in voor een demo van 10 minuten.

Lees ook eens deze blogs