Archie Update

Alle informatie over de nieuwste release

Handige instellingen en functionaliteiten voor Archie CRM

  • Persoonlijk: Iedere gebruiker kan zelf zijn instellingen bepalen, zoals taal, weekplanner, kleurenthema’s, instellen weergave kleine schermen, gebruik van het hoofdmenu.

  • Contactpersoon instellingen: Stel zelf in hoe en in welke volgorde de contactpersonen getoond worden, welke tags zij hebben, etc.

Archie CRM

  • Archie CRM

    Nieuw/Gewijzigd

    Functies/Werking/Uiterlijk

    • Het gebruik van de sneltoets functies is verder ontwikkeld en geoptimaliseerd. Hier vind je het overzicht.

    • Het uiterlijk van de webversie en de app is aangepast en lijkt nu meer op dat van de CRM-client.

    • De functionaliteit van de tabbladen is gewijzigd. Wanneer je met de muis over een tab beweegt, licht deze op of wordt onderstreept. Als niet alle tabs zichtbaar zijn—bijvoorbeeld op kleinere schermen of door instellingen—kun je ze openen via het menu achter de drie puntjes aan de rechterzijde.

    Instellingen

    • Bij Instellingen (tandwiel rechtsboven) - Opties - Algemeen kan bij het onderdeel Weergave de optie “Weergave aanpassen op kleine schermen” aangezet worden. Deze weergave optimaliseert de hoogte van de ruimte onder de tabs op kleinere schermen.

    Organisaties/Contacten

    • Rechtsboven de Contacttegel in de Organisatie staat een opmaak icoontje (het oogje). Daarmee bepaal je zelf welke data en in welke volgorde deze op de Contacttegel moet worden getoond.

    • Als je in een Organisatie klikt op een Contact kan je met de [+] en [-] toetsen bladeren door alle contacten bij die organisatie.
      Dit werkt hetzelfde wanneer je in een Organisatiefilter zit.

    • Bij een e-mailadres en telefoonnummer van een Contact kan je bij Checkbox “Favoriet” opgeven wat het favoriete adres/nummer is. Zo bepaal je welk adres moet worden getoond bij de Contactpersoon op het organisatiescherm of welk nummer getoond wordt bij het bel-icoon dat rechts onder het organisatiescherm staat.

    • Als bij een telefoonnummer of e-mailadres is opgegeven dat deze alleen bij 1 bepaalde Organisatie geldig is, krijg je deze niet meer te zien bij andere Organisaties waar deze Contact aan gekoppeld is. Eerder werd dit telefoonnummer/adres “grijs” gemaakt).

    • In Contacten - Privé - Connecties is de Netwerkverkenner weer terug van weggeweest.

    • Bij Instellingen - Opties - Tegels - Contacten kan je de variabele Jarig contactpersoon opnemen. Vervolgens wordt bij de Contactpersoon de leeftijd getoond (als je het geboortejaar invult).

    • In de Cockpit bij een Organisatie of Project worden nu de omschrijvingen van campagne-, organisatie- of project getoond. Is dit niet zichtbaar, zet dan het overzicht op standaard opmaak.

    Activiteiten/planner

    • Wanneer een activiteit wordt gewijzigd en je tijdelijk navigeert naar bijvoorbeeld een andere Organisatie, verschijnt er een extra tabblad met een icoon. Wanneer je met de muis over dit icoon beweegt, wordt de omschrijving van de activiteit getoond die nog in de wijzigmodus staat.
      (Dit werkt hetzelfde bij het wijzigen van Sales en een Helpdeskcall).
      Door op het icoon te klikken ga je terug naar de activiteit die in de wijzigmodus staat.

    • Als je bij Instellingen - Opties - Algemeen - Activiteiten “Toon weekplanner” hebt aangezet wordt deze rechtsboven in het Organisatie-, Contact- en Projectscherm getoond. Via het icoontje (twee poppetjes) de linksboven in deze planner wordt tetoond, kan je meerdere Archie gebruikers selecteren.

    Selecties

    • Selecteren op SBI2008 codes is veranderd. Je geeft nu een vanaf waarde op. Bijvoorbeeld: een selectie van “90” selecteert o.a. de waarden 90, 901, 9001 en 90013. Een selectie vanaf “9001” selecteert o.a. de waarden 9001 en 90013.

    MPM (Multi Purpose Module)

    • Bij 1:1 Multi Purpose tabs kan je met de actie “Leegmaken” in één keer alle velden leegmaken (mits geautoriseerd).

    • Een MPM linkveldje voor Contactpersoon-info kan nu ook het Contact-ID weergeven. Eerder kon je bij “laat zien” alleen kiezen voor “Uniek kenmerk”. Dit toont het kenmerk van de koppeling tussen Contact en Organisatie. Als je kiest voor “Contact-ID” krijg je het unieke kenmerk van de Contactpersoon.

    Lijsten

    • In het onderdeel 'Lijsten' kunt u exporttaken aanmaken. Een exporttaak bestaat uit één of meerdere combinaties van een selectie en een export van een lijst. Deze taken kunnen automatisch worden uitgevoerd via de Windows Taakplanner, mits de gebruiker hiervoor geautoriseerd is.

    Helpdesk

    • Bij Contacten is nu ook de tab 'Helpdesk' beschikbaar. Hierin worden uitsluitend de helpdeskmeldingen getoond die aan de actieve contactpersoon zijn gekoppeld.

    Bugfix

    • De kalenderplanner kwam niet altijd in beeld als je een activiteit wijzigde en voor “plannen” koos.

    • Er was geen gele “terug” knop in de analyse Helpdesk, Doorlooptijd.

    • Bij het samenvoegen van contacten verdween de cursor uit het zoekveld zodra je een naam van een contactpersoon intypte. Ditzelfde probleem trad op bij het zoeken naar een oplossing in de Helpdeskmodule.

    • In het scherm “E-mailing maken” konden teksten door elkaar lopen als er een selectiebestand was met een lange omschrijving.

    • In Outlook werkte de knop “Ga naar Helpdesk” niet meer.

    • Er werden te weinig contacten opgenomen in een e-mailing wanneer het e-mailbestand werd gegenereerd vanuit het selectiebestand en de contacten zelf geen e-mailadres hadden.

  • Archie CRM

    Nieuw

    Relaties

    • Als de CVO bij een organisatie actief is, staat onder de naam en het adres van de organisatie het CVO icoon met een letter (bijvoorbeeld L). Klikken op het icoon geeft aan welke CVO definitie gekoppeld is aan het relatiebestand. Ook wordt de omzet en de target uit die definitie getoond.

    • In Beheer (tandwiel icoon rechtsboven in hoofdmenu) kan onder Opties-Algemeen-Activiteiten de optie "Toon weekplanner op scherm Organisaties" aangezet worden.
      In het organisatiescherm zie je vervolgens rechtsboven een weekplanner met afspraken van de ingelogde gebruiker. Dit zijn alle afspraken van die gebruiker in die week. Er is geen relatie met de organisatie die in beeld staat. Deze weekplanner is handig als met die organisatie een afspraak gepland moet worden.
      Je kunt ook een overzicht opvragen van een andere gebruiker (poppetjes boven de datum). Met de bladerknoppen kunnen andere weken geraadpleegd worden. Een afspraak inplannen doe je via het slepen met de muis.

    • In Beheer onder Opties-Algemeen-Smartsearch kan opgegeven worden dat de smartsearch resultaten van organisaties en contactpersonen gecombineerd moeten worden.
      Zoek je in het onderdeel Contacten gezocht wordt, zie je nu ook de gevonden organisaties.

    • Van het contactenoverzicht bij een organisatie kan via het oog-icoon (rechtsboven het overzicht) het volgende ingesteld worden:
      - Alleen actieve contacten tonen (d.w.z. geen contacten die op grijs (uit dienst) staan).
      - Via filter alleen geselecteerde contacten tonen (je krijgt alleen de geselecteerde contacten te zien als je bladert door het Filter met geselecteerden).

    • Als je op de Sales tab bij Organisaties, Contacten of Projecten op de drie puntjes klikt, kan je bij "Openen met" aangeven waarmee Sales geopend moet worden. Bijvoorbeeld Offertes, Facturen, etc. Standaard wordt "de laatst gebruikte" bewaard.

    Projecten
    Onder de projectnaam staat een icoon dat aangeeft of een project gereed/afgerond is (groen icoon) of nog loopt (geel icoon met klokje). Door op het icoon te klikken kan je een project gereed melden of juist van de status gereed afhalen.

    Systeembeheer/Algemeen

    • De look & feel van Systeembeheer is nu hetzelfde als die van Archie.

    Helpdesk Module

    • Als je vanuit een helpdesk call een activiteit aanmaakt wordt de contactpersoon die aan de helpdeskmelding gekoppeld is ook automatisch gelinkt aan die activiteit.

    Bugfix

    • Bij het plakken van een tekst in een omschrijving (bijvoorbeeld bij een activiteit of sales) werd alle orginele tekst gewist.

    • Incidenteel verscheen een foutmelding tijdens het goedkeuren van een offerte of bij het online plaatsen van een offerte.

    • Bij een contactpersoon werd de leeftijd niet meer automatisch getoond wanneer een geboortedatum met jaartal was ingevuld.

    • In een tegel werd een "&"- teken niet goed weergegeven.

    • Af en toe verscheen een foutmelding tijdens het zoeken op een numeriek vrij veld.

  • Archie CRM

    Nieuw

    • Je kunt nu bepalen welke tab automatisch opent wanneer je een Organisatie bekijkt. Klik op de drie puntjes in de tabbladenrij en selecteer jouw voorkeur tab via Instellingen.

    • Een tijdregistratieregel dupliceren is nu mogelijk.

    Gewijzigd

    • Bij het bladeren door het filter met geselecteerden was het lastig te zien welke Contactpersonen bij een Organisatie geselecteerd waren. Nu kun je deze gemakkelijk herkennen aan een stippellijntje rond hun profielfoto.

    • In het Algemene Helpdeskoverzicht wordt nu ook de kolom Afdeling getoond.

    • In Beheer, Telefonie is het veld Voorloopnummer verwijderd. Dit veld wordt niet meer door Archie gebruikt.

    • Bij het gebruik van zes tegels of meer dan kan je hier doorheen scrollen met toets combinatie Ctrl+ rechter muistoets of muiswiel.

    • Teksten uit tegels kan gekopieerd worden door deze te selecteren of erop te dubbelklikken.

    • In Sales Verkoophistorie worden decimalen getoond in de kolom waarin de aantallen worden weergegeven.

    • In de Sales Cockpit worden activiteiten getoond indien deze aan de offerte/order gekoppeld zijn. Rood minteken als deze verlopen is, een groen plusteken als het een activiteit in de toekomst betreft. Een “=” teken als het een activiteit van vandaag is.

    Bugfix

    • In tegels werden lange omschrijvingen afgekapt.

    • Wanneer je "Etiket maken" selecteerde bij een Organisatie zonder Contacten en dit vervolgens herhaalde bij een Organisatie met Contacten, werden de Contacten niet weergegeven in het Etikettenscherm.

    • In Lijsten was de knop Nieuw of Terug niet aanwezig.

    • Wanneer je in Workflow had aangegeven dat je na het factureren van een order direct wilde doorgaan met het factureren van de volgende order, kon je geen nieuwe order opzoeken.

    • Beveiliging selecties: voor nieuwe gebruikers staat “gebruikt SQL selecties” nu standaard uit. Een gebruiker zonder autorisatie kan niet meer een SQL selectie random openen en wijzigen.

    • In Systeembeheer/ Admin is het veld voor de naam van een gebruiker vergroot naar 256. Deze was daarvoor vaak te kort.

    • Het aantal Project-variabelen dat je op een tegel kunt zetten is uitgebreid.

    • Gecombineerde historie van Organisatie + Project werd dubbel opgeslagen.

  • Archie CRM

    Nieuw

    • Toegevoegd is de actie Gereedmelden in het algemene activiteitenoverzicht. Hierdoor kunnen meerdere activiteiten afgehandeld worden zonder Historie in te geven. De activiteiten worden wel verplaatst naar het Activiteitenarchief.

    •  Het kleurenpalet is uitgebreid. Ga daarvoor via het tandwiel icoon rechts bovenin het scherm naar Instellingen-Opties-Kleurenthema.

    • In Archie Systeembeheer kan je in de algemene systeemsettings opgeven dat Archie tijdens het invoeren van een nieuwe organisatie controleert of deze al in de database zit.

    • De opmaak van het overzicht contactpersonen bij de organisatie is instelbaar. Je kunt opgeven hoe de naam getoond wordt:
      - voornaam, achternaam (gesorteerd op voornaam)
      - voornaam, achternaam (gesorteerd op achternaam)
      - achternaam, voornaam.
      Je hebt ook de keuze of de aanspreekvorm voor de naam getoond moet worden.

    De opmaak van dit overzicht kan op drie manieren ingesteld worden:

    1. Klik met de rechtermuistoets op de koptekst balk en pas je voorkeur aan.

    2. Klik met de rechtermuistoets op een contactpersoon, kies voor Meer Opties - Opmaak.

    3. Klik op het oog icoontje boven het overzicht.

    Archie El Dorado

    Gewijzigd

    • Veel analyses zijn versneld.

    Bugfix

    • Outlook Mail plugin: Als je bij het zoeken op Organisaties alleen hoofdletters ingaf, dan werden alleen zoekcodes getoond.

    • Tabellen: Gebruiksgroepen konden niet altijd aangepast worden terwijl je wel geautoriseerd was.

    • Activiteiten: Bij het plannen van een activiteit voor iemand met overlappende afspraken heb je te maken met een conflict. Als het een afgeschermde privé afspraak was kreeg je evengoed de omschrijving te zien. Nu wordt bij conflicten met een privé afspraak X-jes getoond.

    • Activiteiten: een foutmelding kon ontstaan tijdens het bladeren door activiteiten als er ook faciliteiten in het overzicht voorkwamen.

    • Selecties: De LW-tijd werd niet in de juiste tijdzone getoond.

    • Project: De Wijzig-knop was soms niet zichtbaar op het tabblad Data.

    • Relaties: In het concernoverzicht werkte de optie Geomap niet meer.

    • De BOCP kon niet meer importeren uit de eigen database.

  • Nieuw/Gewijzigd

    • Het oproepen van een relatie is met factor 10 versneld.

    • Bij het archiveren van meer dan 20 activiteiten tegelijkertijd (bulk) is het niet meer mogelijk om verslagen toe te voegen. Dit om snelheid te behouden.

    • Wanneer historie wordt toegevoegd of gewijzigd bij een activiteit wordt ook een Notificatie gestuurd (mits dit is aangezet). Dit is hetzelfde als bij toevoegen of wijzigen van een activiteit.

    • Bij Sales – Bestelfrequentie kan de opgegeven artikelgroepen als favoriet bewaard en altijd weer opgeroepen worden.

    • De kolom Artikelgroep in het overzicht Verkoophistorie kan nu breder worden gemaakt.

    • Als in de body van een salesregel de actie "Heropmaken tekst" gekozen wordt en de taal van de salesregel wijkt af van de taal die in leveringsvoorwaarden is opgegeven, verschijnt de vraag of de taal uit de voorwaarden overgenomen moet worden. Bij “nee” wordt de taal uit de salesregel gebruikt.

    • In de algemene salescockpit zijn nu ook Vervallen Offertes te zien.

    • Het veld voor de Betalingstermijn is vergroot naar 100 posities.

    • Aan een salesregel kan via de actie "Koppel opgeslagen mail" (vanuit het menu) een e-mail uit de Correspondentie worden gekoppeld.

    • Zoeken op Sales is uitgebreid met de optie "Zoeken op Gescoorde offertes".

    • In Admin > Systeembeheer > Algemeen > Systeem is bij het onderdeel Smartsearch de optie "Controleer of de organisatie al in de database staat voordat u deze toevoegt" beschikbaar. Archie kijkt dan voor het opslaan van een nieuwe Relatiekaart of deze Relatie al aanwezig is in Archie. De controle vindt plaats op basis van Organisatienaam 1 en 2, Land en Plaats. Als Archie organisatie heeft gevonden kan het toevoegen van een nieuwe kaart afgebroken worden door in het getoonde overzicht te klikken.

    Let op:

    Als met de module Protect+ is ingesteld dat gebruikers niet alle Relatiekaarten mogen zien, dan zullen deze gebruikers door deze nieuwe controle-functionaliteit toch de Code, Naam, Land en Plaats zien van organisaties die mogelijk al in de database zitten en waartoe zij niet zijn geautoriseerd. Ze kunnen de relatie niet oproepen. Mocht dit niet gewenst zijn, dan is het raadzaam deze Smartsearch optie in Systeembeheer niet aan te zetten.

    Let op:

    Om deze controle functionaliteit te gebruiken in de webportal, moet deze worden ge-update.

    • De BOCP vraagt niet meer om het wachtwoord te veranderen als dit is verlopen en er wordt ingelogd met een token.

    • Het venster waarin de Smartsearch zoekresultaten getoond worden is verbreed zodat er meer tekens van de gevonden hits getoond worden.

    • Smartsearch in projecten is aangepast zodat Projecten die "Gereed" zijn gemeld lager in het zoekresultaat komen. Een gereed gemeld project wordt in het resultaat getoond met een vinkje achter de naam.

    • In de titulatuurtabel kun je behalve de keuze Man, Vrouw of Onbekend nu ook Anders gebruiken.

    • In de Tabel K-Groepen kan je bij max 1 K-Groep aangeven dat deze in het contactpersonen grid getoond moet worden.

    Voorbeeld: er bestaat een K-groep die aangeeft dat een contactpersoon een account heeft in jouw webshop, dan is het mogelijk om deze code in het overzicht te tonen.

    • Analyses Klantentop, Artikeltop, Artikelgroepentop, Concerntop met factor 10 versneld.

    • Selecteren vanuit Klantentop analyse met minimaal factor 40 versneld.

    • Selecteren vanuit Vrije velden analyse met minimaal factor 40 versneld.

    • De Drag/drop van hoofdmenutabs is uitgeschakeld. Dit gebeurt nu alleen via de settingstab.

    Bugfix

    • De F9 toets veranderde soms onverwacht de datum van de Planner.

    • Bij het verwijderen van een groepsactiviteit kwam een fout als die activiteit eerst gewijzigd was.

    • Als er nog onverwerkte Tijdregistratie bij een order aanwezig was kon deze order niet gefactureerd worden.

    • In de xlsx die gemaakt kan worden vanuit Tijdregistratie werd de kolom Dag niet goed gevuld.

    • Bij het Opvolgen van een selectiebestand was het ook mogelijk om relaties in quarantaine te plaatsen. Dit kan nu uitsluitend per relatie.

    • Als in de salesregel op de tab “Correspondentie” gekozen werd voor “Nieuw” kon er geen contactpersoon gekoppeld worden aan de correspondentie.

    • In de donkere modus was niet alle tekst van de Omzetstatus leesbaar.

    • De variabele E04 in een saleslay-out kon een afrondingsverschil tonen.

  • Nieuw/Gewijzigd

    • De LW: datum van Relatie, Contact en Project wordt nu opgeslagen inclusief (UTC) tijd.

    • Archie Systeembeheer: Als een MultiPurpose tabblad wordt verwijderd, worden nu ook autorisaties geschoond.

    • Bij een selectie op een op een criterium op het tabblad Organisaties werd de checkbox "Contacten incl 'niet meer werkzaam'" aangezet en kon dan niet meer worden gewijzigd. Nu kan de checkbox wel worden gebruikt. Om verwarring te voorkomen wordt een hint getoond met een uitleg wat er gebeurt als je het vinkje weghaalt.

    Bugfix

    • Archie Systeembeheer: In Gebruikers kon de instelling voor Standaard brieflay-out niet worden geschoond.

    • Wanneer in een body van een salesregel een kop- of voettekst of een serienummer werd toegevoegd en deze actie vervolgens werd geannuleerd, dan kon een artikel uit de body verdwijnen.

  • Nieuw/Gewijzigd

    74.11

    • De Bestelfrequentie is aangepast zodat je nu meerdere artikelgroepen kunt opgeven. Ook kun je opgeven dat je alléén artikelen wilt zien waarvan meer dan één order is geplaatst.

    • Archie Systeembeheer. Onderin het scherm wordt de naam van de gebruikte database getoond.

    • De tekst op de knop Planner is veranderd in ‘’Mijn planner’. Deze toont namelijk altijd een grafisch overzicht van de activiteiten van de ingelogde Archie gebruiker.

    • De klik op Activiteiten in het hoofdmenu toont de laatst ingestelde ‘view’:

    • Activiteitenlijst, Grafische Planner of Outlook view. Tevens worden de laatst gekozen instellingen gebruikt (Initialen, Dag, week of maand etc…)

    • De F9 sneltoets doet vanaf nu hetzelfde als een klik op Activiteiten vanuit het hoofdmenu. Zie item hierboven.


    74.7

    • In de Outlook add-in wordt bij "Snel zoeken" nu de relatie- of de projectkaart getoond die op dat moment geopend is in Archie.

    • Archie Systeembeheer. Als in de Multi Purpose designer een element was verwijderd (bijv. RA010) en er werd later een nieuw element toegevoegd, dan werd de naam RA010 hergebruikt. Dit hergebruik is niet altijd wenselijk en dus is er nu gekozen voor een verbeterd systeem waarin hergebruik van elementnamen alleen nog in bepaalde gevallen voor komt.

    • Outlook add-in. Als een e-mail ook is gekoppeld aan een Helpdeskmelding dan verschijnt in de add-in het rode reddingsboei icoon achter de naam van de gekoppelde relatiekaart (die verticaal getoond wordt). Als een e-mail wel is gekoppeld aan een relatie maar nog niet aan een helpdeskmelding, dan staat het icoon voor de verticaal getoonde naam van de relatie.

    • Outlook add-in. Als je nu vanuit de Correspondentie een e-mail doorstuurt die gekoppeld is aan een helpdeskmelding, en je kiest ervoor om niet te koppelen aan een relatiekaart, dan kun je daarna in Outlook toch kiezen om het bericht alsnog te koppelen. De eventuele tekst "#helpdesknummer" wordt uit de omschrijving van het e-mailtje verwijderd.


    74.4

    • De Engelse teksten "organisation", "initialisation" en "authorisation" zijn vervangen door "organization", "initialization" en "authorization".

    • De Franse tekst “Afficher tout” bij Correspondentie is vervangen door "Tout montrer".


    Bug fixes


    74.11

    • Foutmelding Analyse CVO als je deze startte vanuit een van de tabbladen "groei".

    • Er ontstond een foutmelding bij zoeken van Contact MPM als het MPM tabblad alleen zichtbaar was bij contacten met een bepaalde K-groep.


    74.10

    • Projectmodule. Foutmelding bij koppelen contactpersoon aan de opdrachtgever bij een project als dat werd gedaan vanuit het onderdeel Relaties.

    • Wanneer je door de activiteiten bladerde met de tab Attachments of Faciliteiten open, verscheen er soms een foutmelding.


    74.9

    • In Correspondentie en Helpdesk werd een &-teken in de bedrijfsnaam getoond als een underscore.

    • In de Geomap is de legenda aangepast zodat er geen "0" meer bij een bolletje staat.

    • Bij Archie in het Engels paste de tekst "follow up actions query file" niet.

    • Na het wisselen van initialen in het Activiteitenoverzicht kon de tab To Do teveel regels weergeven

    • Company.info: Error occured oploading file, als "remote MFCP" niet aan stond in Archie Systeembeheer. Voor de rest ging alles wel goed, de data werd wel gekoppeld aan de relatie.

    • In het scherm "e-mailbestand maken van" werden niet altijd de juiste aantallen van de geselecteerde records getoond. De juiste aantallen werden wel getoond bij het aanmaken van een e-mailbestand.

    • Salesanalyse Klantentop gaf geen resultaat als deze gestart werd vanuit het tabblad Omzet per segment.


    74.8

    • De knop "Openen in browser" was ook actief als er geen webadres bekend was.

    • 74.8 De Segmentatie analyse op tabel SBI 2008 liet de omschrijvingen van de SBI codes niet zien.

    • Als je vanuit de CVO analyse een aantal relaties selecteerde werd wel het aantal geselecteerden bijgewerkt maar de omschrijving van de laatst gemaakte selectie bleef staan.

    • BOCP (Importprogramma). Als de prijs van een artikel in de body van een salesregel of verkoophistorie werd geïmporteerd als waarde '0' (gratis) dan vulde de BOCP onterecht de prijs uit het Artikelbestand van Archie in (mits het artikel al bekend was). Nu wordt weer '0' geïmporteerd.

    • Projectmodule. Na het dupliceren van een 1:N Multi Purpose tabblad bij een Project kon je de letter "w" niet intikken in een invoerveld, Archie ging dan het Project wijzigen.


    74.7

    • In Lijsten werkte de variabele <T19> bij een bepaalde setting niet meer.

    • In Archie Systeembeheer kon er geen gebruiker verwijderd als er gebruik wordt gemaakt van Microsoft authenticatie.

    • Als een Vervallen offerte werd omgezet naar Offerte werd een nieuw offertenummer toegekend. Nu wordt het nummer dat reeds in de Vervallen offerte stond, gebruikt.

    • In de analyse CVO piramidegroei kon achter het filter een verkeerd aantal staan.

    • In de Geomap optie van de CVO analyse stond onterecht een concern-optie.

    • 74.7 In de hint die in de Kalender wordt getoond als je met de muis over een afspraak beweegt werden &-tekens getoond als een _

    • De Helpdesk analyse gaf niet altijd een resultaat als het Selectiebestand werd geanalyseerd.

    • In Lijsten en Sales lay-outs was de "Terug" knop verdwenen.


    74.6

    • CVO analyse. Selecteren vanuit “overige totalen > uitstroom” selecteerde geen relaties.

    • Tijdens het opslaan van Historie bij een Relatiekaart kun je ook contactpersonen kiezen. Als je tijdens het kiezen van de contactpersonen gebruik maakte van de filter optie werden soms niet alle gekozen personen gekoppeld als deze personen buiten beeld stonden.


    74.4

    • Als je in een Relatiekaart koos voor afdrukken en in de gekozen lay-out stond een Multi Purpose datumveld, dan werd dit veld soms geprint als "20221121" i.p.v. "21/11/2022".

    • In de Analyse van gearchiveerde activiteiten werden categorieën zoals Ontvangen E-mail gekoppeld en Order toegevoegd (soorten met een kleine letter in de kolom Code) niet meer getoond maar wel meegeteld bij een willekeurige andere Activiteitensoort.

    • Aan het overzicht verjaardagen in het dashboard konden jarigen ontbreken als er een B-groep was

    • Archie Systeembeheer. Wanneer in Standaard instellingen een taal was opgegeven en het schuifje bij "mag aangepast worden door gebruiker" stond aan, dan kreeg een nieuwe gebruiker niet de opgegeven taal.

    • Het sorteren van het overzicht met Betrokken relaties bij een Projectkaart op Kleur gaf soms een verkeerd resultaat.

    74.4

    • Wanneer in een Salesregel ook het veld "Klant" werd ingevuld dan ging de sales-indicatie bij die klant niet aan.

  • Sales: Bestelfrequentie

    Sales is uitgebreid met de optie Bestelfrequentie.

    Via dit tabblad kan je zien hoe vaak en wanneer producten en/of diensten met regelmaat worden afgenomen.

    Het volgende overzicht wordt getoond:

    • Datum eerste order in de opgegeven periode

    • Datum laatste order in de opgegeven periode

    • Aantal orders in die periode

    • Interval (het gemiddeld aantal dagen dat tussen 2 orders ligt)

    • Verstreken (het aantal dagen dat er geen order is geplaatst)

    • Afwijking (het verschil tussen Verstreken en Interval)

    Hiermee heb je meer inzage in hoe herhaalde bestellingen bij een relatie lopen.

    BOCP (Back Office Connection Pack)

    Per elke importeerwijze kan je nu een eigen samenvoeg-veld opgeven. 

    Verder zijn algemene verbeteringen doorgevoerd

    Deze release is beschikbaar in de cloud vanaf 4 april 2023.

  • Automatische login met Microsoft Azure credentials:

    Vanaf deze release is het mogelijk om met user credentials (gebruikersreferenties) van Microsoft Azure in te loggen in Archie.

    Om dit in te stellen moeten, zowel in Archie als binnen de Microsoft Azure omgeving, een aantal zaken geregeld wordenWij hebben dit beschreven in een document (handleiding). Wil je dit document ontvangen en de automatische login instellen?

    Neem dan contact op met onze salesafdeling (0299 – 411800).

    Relaties: mail gegevens contactpersoon:

    Bij de Tel/E-mail/Web gegevens van een contactpersoon zijn de groene vakjes bij een e-mail vervangen door een envelopje.

    Dit envelopje verschijnt wanneer er geen vinkje (geen mailingen) is.

    Multi Purpose Module:

    • Op een MPM tabblad kan een linkveld voor Relatiegegevens nu naast de waarde van een vrij veld nu ook de bijbehorende tabelwaarde tonen. Hiervoor kies je in het ontwerp van het betreffende MPM tabblad bij “Eigenschappen” van het veld bij laat zien bijvoorbeeld voor R21 tekst. Dan wordt de tabelwaarde van het veld R21 getoond.

    • Op een MPM tabblad toont een linkveld voor Relatiegegevens nu behalve de Kleurcode ook de omschrijving van de Kleur van een relatie. Bijvoorbeeld: C – Topklant.

    • Op een MPM tabblad kan een linkveld voor Relatiegegevens nu ook de Landcode tonen. Hiervoor kies je in het in het ontwerp van het betreffende MPM tabblad bij “Eigenschappen” van het veld bij laat zien voor de waarde  Landcode Huisadres  om de landcode van het huisadres te tonen.

    Analyse Multi Purpose Module :

    Voor het analyseren van de linkvelden voor Relatie- en Contactgegevens was het volgende van toepassing:

    In Analyse kan een aantal speciale Multi Purposevelden voor Contact, Instelling en Artikel worden geanalyseerd.

    Alleen de velden waarmee in Archie een Instelling, Contact of Artikel wordt gekozen (dus waarin in de Designer het veld “Gekoppeld aan” niet is gevuld) kunnen worden geanalyseerd. In de Analyse zal als “waarde” altijd de Instellingsnaam, Contactnaam, of Artikelcode worden getoond, ongeacht wat er in de Designer is opgegeven in het veld “Laat zien”. Vanaf nu kan je ook de velden die aan het hier beschreven veld zijn gekoppeld kiezen om te analyseren.

    Deze release is beschikbaar in de cloud vanaf 13 februari 2023.

  • Relaties

    • De Adresvelden en Plaatsnamen vergroot naar 64 posities- Een overzicht van mutaties op kleur, vrije velden, B-, K-, P- en M-groepen wordt bijgehouden bij de relatiekaart.

    • Bij de Organisatie vind je dit bij de tab Info

    • Bij de Contactpersoon vind je dit bij de tab Privé

    • Vanuit het MPM tabblad bij een Relatie of Contact is het mogelijk om een brief te sturen met daarin variabelen uit de MPM.

    • Als je werkt met Whatsapp web of met Whatsapp op de Windows client dan kan je via het telefoonnummer bij een contact met de rechtermuis whatsapp starten. Je komt meteen bij die persoon in Whatsapp.

    Mailchimp

    • MailChimp unsubscribes kunnen nu in 1 handeling gearchiveerd worden, waarbij het e-mail adres op “Geen e-mailingen” gezet wordt. Dit gebeurt via de nieuwe actie Archiveren + Uitschrijven.

    Mail

    • In Outlook Mail kan je mail nu ook koppelen aan een Sales regel. Deze optie kies je op het moment dat de mail aan een relatie in Archie (“Opslaan in Archie”).

    Activiteiten

    • Bij Activiteiten (via Hoofdmenu) is de optie Tijdregistratie toegevoegd.

    • In de Planner (via Hoofdmenu Activiteit) is de actie Verplaatsen (rechtermuistoets) toegevoegd. Zo kan je de afspraak verschuiven naar een datum naar keuze.

    • In de Kalender (via Hoofdmenu Activiteit) kan je de afspraak ook verschuiven. Als je de afspraak versleept links of rechts “uit” het kalenderscherm zullen de weken/maanden respectievelijk verlaagd of verhoogd worden.

    Sales

    • Bij de Leveringsvoorwaarden bij Sales kunnen nu meerdere afleveradressen opgenomen worden.

    • Bij Leveringsvoorwaarden is een nieuwe tabel beschikbaar: Betalingstermijnen. In Beheer-Tabellen wordt de invulling bepaald.

    • Bij een geopende Sales (bijvoorbeeld Order) is een nieuw tabblad beschikbaar: Correspondentie. Zo zie je direct welke mails gekoppeld zijn aan deze salesregel.

    • De omschrijving Redenen Orders en Vervallen Offertes is uitgebreid van 20 naar 46 posities.

    • Wanneer je in de omschrijving van een artikel een tabel invoegt, dan wordt de tabeldefinitie bewaard, zodat je deze meerdere keren kunt gebruiken.

    Helpdesk

    • Als je met de Project Module werkt dan kan je bij een helpdesk call een project koppelen, waaraan de call gerelateerd is.

    • Bij een helpdesk call kan je nu ook tijd registreren.

    • Bij het toevoegen van een helpdesk call wordt automatisch om de kleur gevraagd. Zo kan je de calls systematiseren naar bijvoorbeeld prioriteit of onderwerp. De kleuren worden in Beheer-Tabellen bepaald.

    • Bij het aanmaken van een nieuwe mail kan je deze nu ook aan een helpdesk call koppelen

    Analyses

    • De analyse van Omzetgrafiek tot 3 jaar is aangevuld met de optie Marge.

    • De analyse in de CVO (Klantenpiramide) is ook aangevuld met deze optie.

    • Sales grafieken kunnen ook op een gebroken boekjaar toegepast worden. In Systeembeheer bepaal je hoe jouw boekjaar loopt. Bij analyse komt dat dan naar voren. Desgewenst kan je het daar ook zetten op boekjaar (1 januari – 31 december).

    • De analyse van artikel- en artikelgroepentop kan nu ook op offertes en orders gedraaid worden.

    Admin

    • In de admin kan je instellen wie de Vrije velden van een relatie mag wijzigen (autorisatie)

    Deze release is beschikbaar in de cloud vanaf 4 juli 2022.

  • Koppeling Kamer van Koophandel

    • De API koppeling met de Kamer van Koophandel biedt de mogelijkheid om basisgegevens van bedrijven in het handelsregister op te vragen en in Archie toe te voegen en eventueel te updaten. Het betreft gegevens van de hoofdvestiging, de activiteiten die bij dit KvK-nummer horen. Je kunt ook de nevenvestigingen opvragen.

    • N.B. Je hebt hiervoor een separaat basisprofiel abonnnement nodig bij de Kamer van Koophandel. Wil je gebruik maken van deze API koppeling? Neem dan contact met ons op. We bespreken met jou de mogelijkheden.


    Sales: Online offertes maken en ondertekenen (Sales Module)

    • Een offerte kan online geplaatst en ondertekend worden.

    • Je vindt een uitgebreide omschrijving bij het onderdeel Acties bij Sales in de online handleiding van Archie. Dit kun je vinden als je zoekt op “Offerte online plaatsen voor ondertekening”.


    Sales: Offertes intern goedkeuren (Sales Module)

    • Vanaf Release 1.66 is het mogelijk om offertes intern te laten goedkeuren.

    • In Archie Systeembeheer kan je instellen dat offertes intern goedgekeurd moeten worden. Dit doe je bij [Systeembeheer] Algemeen-Sales onder het kopje Vraag goedkeuring.

    • Hierbij kan je aangeven dat deze goedkeuring bij elk bedrag of vanaf bepaalde bedragen gegeven moet worden. Het gewenste bedrag geef je daar ook aan.

    • Ook kan je de initialen van gebruikers opgeven die de offertes mogen goedkeuren. Zijn er meerder initialen opgegeven bepaalt degene die de offerte maakt welke persoon de offerte moet goedkeuren.Wordt de offerte gemaakt en is er goedkeuring nodig, dan wordt dit aangegeven. Via de actie “Vraag goedkeuring” wordt de offerte via een bepaalde lay-out als PDF aangeboden aan degene die deze moet goedkeuren. Als deze persoon ook de Archie app geïnstalleerd heeft, ontvangt hij/zij een notificatie op de telefoon en in Outlook. In Archie kan je bij de offerte via de link “Aanvraag voor goedkeuring offerte” de offerte bekijken. Afhankelijk van of akkoord gegeven kan worden kies je voor de actie Goedkeuren of Afwijzen. Wanneer een offerte niet goedgekeurd wordt kan je een reden opgegeven. Degene die de offerte heeft gemaakt ontvangt ook een notificatie hiervan.


    Sales: Overig

    • In Sales zijn de velden Kans en Reden verplicht als invoer. Dit kan nu uitgeschakeld worden. Dit doe je in Beheer-Opties-Workflow bij het onderdeel Sales. Als vervolgens een offerte gewijzigd wordt, komt de vraag niet meer naar voren of de Beslisdatum aangepast moet worden of concurrenten gekoppeld moeten worden.

    • Als een offerte wordt omgezet naar order wordt nu gevraagd of gekoppelde activiteiten gearchiveerd moeten worden.

    • In de Salesmonitor is het bij Offertes en Orders mogelijk om op te geven of de intake geteld moet worden. Dit houdt bij de Orderintake dat daar ook facturen meegeteld worden van orders die in die periode zijn ontstaan. Bij Offertes worden orders en facturen meegeteld van offertes die in die periode zijn ontstaan. Zo ontstaat een accurater beeld van de gehele intake.

    • In de Sales lay-out (Sales Module) is het mogelijk om op het subdetail 2 RTF-databoxen (voor uitgebreide artikelomschrijvingen) op te nemen. Je kan zo de tekstomschrijvingen breder of smaller dan de “gewone” artikelen of diensten maken en afdrukken. Bij zo’n databox kan in de eigenschappen opgegeven worden welke gebruikt moet worden voor tekstartikelen. In een sales lay-out wordt de RTF-databox gebruikt voor een uitgebreide artikelomschrijving. Deze wordt standaard geprint in het font dat in de body van de offerte staat. Als in de sales lay-out bij de eigenschappen van de databox de checkbox “standaard lettertype” wordt aangevinkt, zal het standaard lettertype gebruikt worden dat per gebruiker in het onderdeel Beheer-Opties-Tekstverwerking is ingesteld.

    • Is in een geopende offerte/order de laatst geopende tab Body of Details geweest, dan zal de volgende keer als de sales geopend wordt deze als eerste in beeld komen (Sales Module).


    E-mailing

    • In een Outlook mailing kan je de variabele [K27] opnemen. Deze wordt vervolgens omgezet in aanspreekvorm, voornaam en achternaam, bijvoorbeeld “meneer John de Boer”.Je kunt bij het aanmaken van een e-mail bestand nu ook contacten met een bepaalde kleur uitsluiten van de mailing.

    Attachments

    • Via Deepsearch kan ook gezocht worden in attachments die gekoppeld zijn aan activiteiten en helpdesk calls.


    Activiteiten

    • Als je in het Kalender-overzicht met de muis over een activiteit gaat wordt de gekoppelde relatie getoond.

    • In de Archie lijst Activiteitenarchief worden nu ook Relatiecode en Plaats afgedrukt.

    Systeembeheer

    • In Systeembeheer kan je bij de tabellen Organisaties – Vrije Velden een hint koppelen aan deze velden. Een hint (extra omschrijving) geeft gebruikers aan wat de bedoeling van het invoerveld is.

    Company.info

    • De koppeling met Company.info is uitgebreid. Het vestigingsnummer wordt nu ook overgenomen, zodat gerichter (financiële) info opgevraagd kan worden.

    Projecten

    • Bij een project kan je een organigram aanleggen. Dit is te vergelijken met het concernoverzicht van relaties.

    App en Portal

    • In de app en portal zijn veel uitbreidingen en verbeteringen aangebracht.

     

    Deze release is beschikbaar in de Cloud vanaf 7 februari 2022.