Tien redenen om voor Archie CRM te kiezen
Iedereen kent de artikelen wel van “de 10 beste”, “de 5 leukste” of de “8 redenen waarom”. Deze lijsten zijn er ook over CRM in het algemeen. Maar ieder CRM-pakket heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten. Daarom zoomen we hier in op tien redenen om voor Archie CRM-software te kiezen. En op de manier hoe je met Archie CRM en de juiste CRM-strategie duurzame relaties onderhoudt.
1. Alle belangrijke informatie op één scherm
Archie CRM is ontwikkeld vanuit de behoeften van gebruikers. Die gebruikers zijn mensen met een operationele rol in marketing en sales, zoals accountmanagers en relatiebeheerders. Voor hen is het heel belangrijk om op één scherm alle relevante informatie rondom een prospect, klant en/of contactpersoon te zien. Denk bijvoorbeeld aan de gemaakte afspraken, het e-mailverkeer, uitgebrachte offertes en notities. Zij willen die informatie niet alleen op zijn desktop of laptop bij de hand hebben, maar ook op hun telefoon. Want juist medewerkers met een commerciële rol, zijn vaak onderweg. Mocht een klant dan bellen, dan hebben zij ook onderweg alle informatie bij de hand. En mocht het gesprek worden doorgeschakeld naar een collega op kantoor, dan heeft die collega op kantoor op één scherm alle parate kennis over die klant bij de hand.
Wil je weten hoe je met Archie CRM op een gestructureerde wijze je relatiebeheer voert?
2. Snel verkoopkansen identificeren
Natuurlijk is het mooi dat alles overzichtelijk is, maar uiteindelijk willen bedrijven hun investering in een CRM-systeem natuurlijk gewoon terugverdienen. En het liefst zo snel mogelijk. Daarom is Archie CRM ontwikkeld vanuit het doel om verkoopkansen te vergroten en cross- en up-sell mogelijkheden snel te identificeren.
Hoe doet Archie CRM dat? Door het makkelijk te maken om zoveel mogelijk informatie over een relatie gestructureerd vast te leggen. Die informatie wordt verzameld door te luisteren naar de behoeften, wensen en verwachtingen van de prospect. Wie heeft de verantwoordelijkheid om beslissingen te nemen? Wie zijn de concurrenten? Waar zit de echte ‘pijn’? Ofwel: wat is de vraag achter de vraag? Dit is allemaal handige informatie om op in te spelen met een gericht ‘lead nurturing’ traject. En uiteraard neem je deze informatie mee in je offerte, want dit verhoogt de winkans substantieel. Lees hoe je met Archie CRM je verkoopkansen vergroot in het artikel: Vergroot je verkoopkansen
3. Slim werken onderweg via een intuïtieve app
Accountmanagers en andere buitendienst medewerkers zijn weinig op kantoor. Archie CRM maakt het mobiel werken eenvoudig en snel. Scrol door data en menu’s, swipe als je dieper in de data wilt duiken en achterliggende informatie wilt inzien, en gebruik spraakinvoer om onderweg een gespreksverslag te dicteren, dat automatisch wordt omgezet in tekst.
4. Verbeteren van de service met geïntegreerd proces
Ook als de prospect klant is geworden, helpt Archie CRM je bij het beheren van de relatie. Natuurlijk door het ontdekken van cross- en up-sell kansen. Denk bijvoorbeeld bij het identificeren van een vervolgvraag. Maar ook bij het waarborgen dat klanten tevreden zijn en blijven, bijvoorbeeld door het leveren van onderhoud op apparatuur of door het geven van advies. Niet alleen kun je in Archie CRM makkelijk de service-uren registreren (bijvoorbeeld via de mobiele app), ook kunnen servicemonteurs of callcenter medewerkers aantekeningen maken waar de accountmanager op kan inspelen. Bijvoorbeeld de aantekening dat het apparaat vaak intensiever wordt gebruikt dan waarvoor het is bedoeld en dat een upgrade gewenst is.
5. Effectieve marketingcampagnes voeren
Het marketinggedeelte van Archie CRM is gemaakt om een logische opbouw te geven aan je marketingcampagnes. Dankzij het gestructureerde relatiebeheer kun je klanten en prospects kenmerken meegeven, zodat je ze later eenvoudig kunt selecteren voor een campagne. Op die manier kun je gericht met klanten communiceren, bijvoorbeeld via e-mailings, social media of events. En je kunt triggers identificeren waar je actie op kunt nemen, bijvoorbeeld het feit dat een bedrijf verhuist en daardoor wellicht behoefte heeft aan jouw dienstverlening. Meer over effectieve marketingcampagnes is te vinden bij: Maak je marketing menselijk.
6. Multitasken zonder iets te vergeten
Iedereen kent het wel: je bent net bezig met een ingewikkelde offerte of wervende brief, als de telefoon gaat. Wat is er dan handiger dan de taak gewoon open te laten staan – zonder op ‘bewaar’ te drukken – en de klantkaart van de bellende klant erbij te pakken? Zo kun je meerdere werkzaamheden tegelijkertijd doen. De openstaande taak blijft open staan. Zo kun je nooit vergeten die offerte of brief af te maken.
7. Koppeling Archie CRM met de ERP-backoffice
Archie CRM beschikt over standaardkoppelingen naar de meest gebruikte ERP-pakketten. Denk bijvoorbeeld aan Afas, Exact, SAP en Dynamics. Dat betekent dat je financiële, administratieve en logistieke gegevens kunt importeren in Archie voor een compleet beeld over de klant. Wil je weten of een factuur al is betaald? Of belt een klant dat een order nog niet is geleverd? Je hebt die informatie met een druk op de knop in Archie CRM bij de hand en hoeft niet apart in ERP te kijken.
Ook als je analyses wilt maken, bijvoorbeeld van de omzetontwikkeling in verschillende klantsegmenten of het rendement van klantbezoeken, is het fijn dat je daarvoor Archie CRM niet hoeft te verlaten.
8. Koppelingen Archie CRM met frontoffice-applicaties
Daarnaast beschikt Archie CRM over koppelingen naar de veelgebruikte frontoffice-applicaties, zoals de e-mailmarketingpakketten MailChimp en Spotler Mail+, webtools van bedrijven die je kunnen helpen aan nieuwe leads zoals Company.info en Leadinfo en VoIP telefooncentrales. Met de Archie API kun je bovendien met vrijwel alle andere software eenvoudig adresgegeven, e-mailadressen, projectinformatie en tijdregistratie uitwisselen.
9. Koppeling Archie CRM met Office365
Archie CRM beschikt over een standaardkoppeling naar Outlook en de Office-applicaties. Vandaag de dag werken de meeste bedrijven met Office 365, de cloudversie van deze Microsoft-software. De koppeling realiseert niet alleen dat e-mails automatisch gekoppeld worden aan de relatiekaart, maar ook dat contactgegevens automatisch worden geupdatet als ze worden aangepast in een van beide applicaties. Afspraken die in Archie CRM zijn gemaakt, worden automatisch in de agenda van Office 365 of Outlook gezet en vice versa.
10. Managementanalyses: meten is weten
De analyses binnen Archie CRM zijn zeer uitgebreid. Je kan zien hoe de omzet zich ontwikkelt; welke diensten of producten doen het goed en welke juist niet; wat een campagne heeft opgeleverd of wat het klantverloop is. Je krijgt een goed en duidelijk inzicht op belangrijke managementinfo. Sales, marketing en service kunnen gebruikmaken van de vele standaardanalyses die beschikbaar zijn in Archie CRM. Daarmee kunnen ze hun eigen dashboard maken, gericht op hun persoonlijke KPI’s.
Het had ook zomaar meer kunnen zijn
We hebben in dit artikel tien redenen benoemd om voor Archie CRM te kiezen. We hadden er ook wel twintig of dertig kunnen noemen. Maar dat willen we u als lezer niet aandoen, want dan wordt dit artikel twee of drie keer zo lang. Bent u wel benieuwd naar de voor u relevante redenen om voor Archie CRM te kiezen, boek een gratis proefrit!